Inteligentní továrna v Robopacku s INDEVA AGV
26 října 2020
Z článku zveřejněného na vydání Italia Imballaggio v dubnu 2020:
„Motivovaný potřebou zvýšit výrobu a příležitostí plně pochopit trend rychle rostoucího trhu, projekt“ ROBOPAC Smart Factory (Inteligentní továrna) „začal od
závod ROBOPAC Machinery v San Marinu v roce 2018. První krok spolupráce mezi společností Porsche Consulting a mladými, odbornými inženýry týmu ROBOPAC:
revize výrobního uspořádání závodu, po níž bude následovat výběr digitálních technologií, které mají být přijata.
„Naším cílem bylo další zlepšení flexibility a efektivnosti procesů – říká Enrico Aureli, generální ředitel společnosti ROBOPAC – a také předpovídání 50% nárůstu výroby
kapacita závodu v San Marinu. Chceme se dostat na vrchol automatizace a digitalizace a zároveň pokračovat ve zdokonalování lidí, kteří zůstávají v centru naší obchodní strategie … Protože pokud nám technologie pomůže maximalizovat produktivitu a flexibilitu a zajistit rychlou a důkladnou kapacitu analýzy, lidská inteligence je jako vždy. základem programování a optimalizace všech procesů ».
Na vývoj projektu „Smart Factory“ – Inteligentní továrního byli vybráni technologičtí partneři první úrovně,také ze skupinového hlediska, aby pak přijali dosažené výsledky ve všech závodech v průběhu času.
Po pilotním závodě v San Marinu budou ve skutečnosti všechny ostatní závody zapojené do procesu další automatizace a digitalizace, každý podle jeho
charakteristiky.

Zavedení automatických řízených vozidel – AGV. Na základě partnerství se společností Scaglia Indeva byla pro interní logistiku linky 1 – hlavní linky umístěné v továrně, schopné vyrábět stroj každých 13 minut, zavedené AGV (vozidla s automatickým průvodcem). Povrch montážní linky, který byl předtím motorizovaný, se zdvojnásobil přidáním 26 AGV na diverzifikovanou manipulaci se stroji, které jsou řízeny výlučně centrálním systémem.
Díky této inovaci je každý stroj v závislosti od požadovaného typu a charakteristik schopný jít různými cestami podle potřebných procesů. Systém poskytuje operátorovi na cílovém pracovišti potřebné informace o každém stroji. Po dokončení a odzkoušení se stroj pak automaticky vrátí do hlavního toku a odtud do přepravní oblasti, čímž se okruh dokončí.
Toto je nejzajímavější a technologicky nejvyspělejší linka celé skupiny, protože přináší revoluci v logice tradičních montážních linek. Ve skutečnosti představuje velmi moderní koncept variabilních drah podle typu vyráběného stroje, který využívá pokročilý automatizační a manipulační systém … vlajkovou loď ve světě
balicí stroje, ale nejen tam.
Systém dohledu nad automatickými řízenými vozidly INDEVA je propojen se systémem MES, aby bylo možné lépe řídit tok výroby.

